TimEllenenElin.reismee.nl

De woestijn.................

Alweer een verhaaltje van ons, omdat ik ziek

Frown
ben geweest schrijven we er even een paar. Inmiddels ben ik weer opgeknapt.

Na de leuke koningssteden en opdringerige mensen hebben we onze super coole auto opgehaald. En je raad het al, zelfs hier probeerde ze ons een poot uit te trekken. Maar das mooi mislukt, ha. De eerste dag was het een behoorlijk stuk rijden naar de woestijn, Merzouga.

De wegen zijn erg goed en de uitzichten kei skon, dus voordat we het in de gaten hadden was het al donker en moesten we ons hotelletje nog vinden midden in de woestijn!!! Hilarisch, we hadden wel iets van een route beschrijving gekregen, zo van als je in die stad bent zet dan de km teller op 0, na zoveel km ga je rechts, na zoveel km links en na 32.6 km zie je een bordje met de hotelnaam en ga je links, je rijd nu in de woestijn (het was pik donker, dus wij zagen niks en reden daar te hobbelen in the middle of nowhere) Het zou nog 2.6 km zijn, maar als je daar zo rijd in het donkder lijkt het wel 10 km en zeker als de banden sporen ook nog naar links en rechts gaan. Uiteindelijk reden we zo de parkeerplaats van ons hotel op en konden we aanschuiven voor het avondeten. Toen we de volgende ochtend op stonden en naar buiten keken, zaten we dus echt in de woestijn compleet met kamelen!!!

We zouden die avond op een kameel stappen om een nachtje in de woestijn te slapen. Maarrrrr laat het nu zo zijn dat zwangere vrouwen niet op een kameel mogen rijden. De mensen van het hotel zouden proberen of ik met een jeep na kon komen, niet gelukt. Dan maar met een buggy, die was stuk en uiteindelijk hadden ze een quad geregeld. Goh, heel vervelend om niet op zo'n heel hoog wiebelig beest hoeven te zitten......... Tim was al met de rest door de woestijn vertrokken en ik kwam later heerlijk comfortabel, achterop de quad scheurend door de woestijn, naar het kamp toe. Het kamp was erg luxe met een zit wc, water en bedden met witte lakens, hahaha. De uitzichten waren geweldig en de zonsondergang amazing. De kamelen jongens hebben gekookt. Je krijgt hier voornamelijk couscous of tajine (dat is een pot met vlees en groente wat 2 uur in de oven staat te pruttelen) en de volgende ochtend vroeg uit de veren voor de zonsopkomst. Daarna de kameel weer opgehezen en ik achterop de quad geklommen en zo weer terug naar de 'bewoonde' wereld.