TimEllenenElin.reismee.nl

Hier zijn we weer, voor de laatste keer.....

Er zijn vaak honderd redenen om iets niet te doen, maar juist die ene reden om het wel te doen zou al genoeg moeten zijn. Het zou toch heel treurig zijn als je spijt krijgt van dingen die je niet hebt gedaan, want van alle dingen die je wel doet, kun je uiteindelijk alleen maar iets van leren.'

Uit: Komt een vrouw bij de dokter ( Kluun )

Bijna zijn we weer in het Nederlandse. Nog even een up date van wat we de laatste dagen hebben gedaan.

Het vliegen is goed verlopen. Met 2 uur stonden we al weer aan de grond en werden we met een taxi opgehaald (hoe luxe!!?) om naar onze volgende bestemming te gaan: Ping'an. Helemaal geweldig, boven in de bergen tussen de rijstterrassen. Op een gegeven moment gingen we wat wandelen en namen 2 van die locale vrouwtjes ons op sleep. Uiteindelijk kwamen we in een dorpje (inmiddels al 2 uur verder en wij hadden natuurlijk de tong lang en breed al op onze schoen hangen, puf puf) namen die vrouwkes ons mee naar hun huis, waar ze voor ons gingen koken. Het huis zag er eigenlijk niet uit en over de 'keuken' zullen we ook maar niets zeggen. Uit fatsoen hebben we ons bord leeg gegeten, het smaakten best goed en we zijn niet aan de schijt geraakt.

Na Ping'an zijn we in Yangshou terecht gekomen. Wat natuurlijk ook weer helemaal geweldig was, wat niet in China?? Het was daar wel behoorlijk touristisch en de concurentie strijd is hoog daar en de prijzen kennen ze ook wel. We zijn gaan fietsen en toen knapten tim zijn band, haha. Stonden we daar ergens ver weg van het dorp te koekeloeren. Aan iemand gevraagd of die ons terug wilden brengen, vroeg die een belachelijk hoog bedrag. Wij oer Nederlanders hebben dat uiteraard niet gedaan. Toen gaan lopen en stopten er zo'n soort tuk tuk achtig ding met een heel oud mannetje erin. Die totaal niets met touristen te maken heeft in zijn dagelijks leven en zich ook niet bedacht van oh misschien kan ik daar nog wel een slaatje uit slaan heeft ons voor een appel en een ei naar de rivier gebracht ( en wij hebben natuurlijk een dikke fooi gegeven, want zooo krenterig zijn we dan ook weer niet

Laughing
). Daar hebben we onze fietsen en ons zelf op een bamboo boot gegooid en zijn we weer terug naar het dorp gedobberd......

Inmiddels zitten we in Hong Kong tussen de wolkenkrabbers en zowaar scheen vandaag de zon. De afgelopen 2 weken was het regenachtig en hebben we ons met paraplu en poncho maar elke keer in het natte gewaagd.

Morgen vliegen we alweer naar huis en zit onze reis er helaas weer op. Het was geweldig hier!!!

Tot snel allemaal.

Liefs Tim en Ellen x

heidi

ellen, van harte gefeliciteerd, fijne verjaardag.
en een goede reis terug.
tot snel
x heidi

wilma lei rick roy jill bo

we wensen jou een hele fijne verjaardag,en natuurlijk
ook een hele goede terug reis, zodat wij een stukje taart kunnen komen eten.
hieper de piep hoera hoera hoera.

mieke

Hi Ellen en Tim
Hieperdepiep hoera en lang ze leven voor jou Ellen! En een goede voorspoedige reis naar huis voor jullie......'t ja aan alles komt een eind ook aan dit......wat erug he?!?
Dikke verjaardags X en warme groetjes
Mieke

Harrie en wILMA

Proficiat Ellen heb je een chinees ontbijt op bed gehad? met lampionnetjes zo romantich is tim toch wel ? jammer he dat de vacantie er weer op zit.nog een goeie terug reis , we komen op de koffie als jullie thuis zijn,om naar jullie vacantieverhalen te horen groetjes harrie en wilma dkke kus.

Judith

Hoi Tim en Ellen,

Ellen van harte gefeliciteerd!!!!
Echt leuk om jullie verhalen te lezen. Goede terugreis en blijf lekker lang nagenieten (door bijv. vaak Chinees te gaan halen of zo :-))

Groetjes Judith