TimEllenenElin.reismee.nl

Boeren, scheten, spugen, tempels, tempels en nog meer tempels

Heej hallo,

Hier weer een verhaaltje van ons.....

China is echt helemaal geweldig en zo makkelijk te reizen. Het weer is heerlijk, je kunt overal buiten op straat eten, er is heel veel te doen en dan met name tempels bezichtigen

Laughing
en de mensen zijn ook nog eens super aardig!! Dit hadden we niet verwacht. De meeste mensen spreken zelfs een woordje engels (hoeven wij geen chinees te leren). We voelen ons al helemaal thuis. Iedereen boert, laat scheten en spuugt maar raak en dat is wel zo handig, want wij doen gewoon lekker mee. Of je nu in een restaurant zit, in de trein, in de bus of met iemand in gesprek. Ze kijken je niet eens raar aan, hahaha. We laten ons dus helemaal gaan hier.....

In Peking hebben we nog wat touristische dingen gedaan zoals de verboden stad en tiananmen square. Pfff wat is dat groot!!! Op tv en foto's ziet het er gewoon uit, maar als je ervoor staat, wow zeg. En druk...wat een mensen.China zit gewoon helemaal vol gepakt met chineese touristen die allemaal met je op de foto willen en je aanstaren alsof je van mars komt (hmm, ik hebnu wel een koortslip en puisten dus misschien dat ze daarom kijken??

Frown
) Het is wel erg grappig allemaal. We hadden graag nog een week in Peking willen blijven, maar onze tijd dringt dus op naar de volgende plaats: Pingyao.

We zijn met de trein gegaan enhadden een hard sleeper. Wat volgens mij niet betekend dat we harden bedden kregen, maar dat het moeilijk is om te slapen in deze coupe. Toen we binnen kwamen schrokken we even. Een hele coupe met allemaal stapelbedden van 3 hoog. Hadden we ook nog eens het bovenste bed, haha. Ik kon er nog maar amper in komen. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Oordoppen in, ooglapje voor en de volgende ochtend waren we er al. Pingyao is ook weer helemaal leuk. Heel klein dorpje met van die oude stadsmuren er om heen en ook hier weer heeeel veeeeel tempels (Tim had ze nog nooit gezien, dus we moeten ze allemaal gaan bekijken...). Met een tandem naar de tempel, door alle drukte heen. Alles rijd hier maar door elkaar heen. Als iemand geen zin heeft om over te steken rijden ze gewoon aan de verkeerde kant van de weg verder. En manouvreren we ons er ook maar gewoon door, flink bellen entot nu toe is iedereen nog gewoon gestopt.....

Inmiddels zitten we in X'ian ook weer met de trein. Deze keer gewoon een 4 persoons coupe. Het is zo relax reizen. Je stapt 's avonds in de trein en de volgende ochtend ben je er al. In X'ian zijn we naar het terracotta leger wisten kijken en de tempels hebben we voor even overgeslagen..... Morgen nemen we voor de verandering een binnenlandse vlucht richting het zuiden. De keuze was of 27 uur in de trein of met het vliegtuig 2 uur en de prijs scheelde de helft. De vliegmaatschappij is verantwoord dat hebben we al even gecheckt.

De volgende keer onze laatste avonturen, want het einde is al bijna in zicht

Frown

Heel veel lieve groetjes Tim en Ellen x

dries

hallo

nou wat een geweldigge verhalen, en goed om te horen dat china nog steeds de moeite waard is.
zijn jullie nog niet op de muur geweest?
en nog bedankt voor de kaart!!!!!!

groetjes en nog veel plezier dries.

Frank en Mahlee

He Tim en Ellen,
Herinneren jullie ons nog, die vervelende 'andere' Nederlanders uit de trein? ;) We zitten nu in een hostel in Lijiang, en hebben net kennisgemaakt met de 2 Nederlandse meiden die jullie zijn tegengekomen op Ohklon Island. Wat is de wereld toch klein! Leuk om te zien dat jullie het leuk (gehad) hebben!
Groetjes, Frank en Mahlee