TimEllenenElin.reismee.nl

Yes, we did it!!!

' Een droom is uitgekomen'

7857 km hebben we met de trein afgelegd. Dat zijn 6 dagen en 6 nachten. We zijn door 6 tijdzones gegaan. Hebben 3 grensovergangen gepasseerd. Dit is het 3e land dat we gaan bezoeken en het 3e geld soort dat we gaan gebruiken.

Wij hebben de transsibyrie express afgelegden zijn in China aangekomen!!!!

Gister middag zijn we in China aangekomen. Met de hele bubs van de Mongolie trip zaten we in de trein en dat was natuurlijk weer errug gezellig. De reis was mooi. Het eerste gedeelte gingen we door de woestijn. Bij de grens aangekomen werden de paspoorten weer ingenomen, het ging vrij snel en we hadden ze alweer terug. Toen naar China. Er kwamen wat mensen binnenstormen met mond kapjes op en een laser gun. We moesten onze temperatuur opmeten

Undecided
en een gezondheidsverklaring afleggen en toen namen ze de paspoorten in. Ook deze kregen we weer snel terug. Daarna de garage in met de hele trein en kregen we nieuwe wielen onder het treinstel. Omdat het spoor in China een andere maat heeft??? Dit duurden eeuwen en uiteindelijk was het ver na middernacht voordat we verder reden. De volgende dag reden we door de bergen en tunnels en kwamen wein de middagaan in Peking. Geweldige stad, heerlijk weer
Cool
, lekker eten......

Vandaag zijn we naar de muur geweest. Gewoon geweldig!!

Laughing

Wisten jullie dat: je met alle stenen waarmee de muur gemaakt is een meter hoge muur kuntbouwen rond om de wereld??

Tot de volgende x

Heel veel groetjes Tim en Ellen xx

Debby

Klinkt super... ben jaloers! Veel plezier verder nog in China!!

kim

hej, nee dat wist ik niet...schandalig, ondanks ik er zelf ben geweest... schand van de parochie! Have fun in China en geniet van de peking eend!

xxx

Judith

Nee dat wist ik niet,erg indrukwekkend.
Geniet maar lekker van het weer en het eten en van alle mooie dingen.
veel plezier nog in China,
groetjes xxxx

ger en maria van bij jullie langs

Hoi Tim en Ellen,
Leuk te vernemen hoe het jullie vergaat. Zeg, als jullie nou eens een paar stenen meenemen van die muur, dan hoeft het niet de wereld rond, maar dan kunnen jullie een muurtje bouwen, hoog genoeg om van de ballen van onze jongens af te zijn!
Veel plezier verder in het verre Azië!

Ruud, Suus & Renske

En jullie pap maar denken dat wij die 'rieke' zijn. Geniet er lekker van daar in China en vergeet niet te controleren of je daar ook 'sambal bij' je eten krijgt ;o)

monique en prem

Goed gedaan. Was vast en lange, zware reis maar zeker de moeite waard. Geniet van al het mooie en indrukwekkende daar in China. Ben er nooit geweest maar lijkt ons geweldig. Kunnen jullie niet een klein chineesje voor ons meebrengen. Past vast nog wel in jullie rugzak. Doe maar een meisje!!

Groetjes, Prem en Monique

Joanne

He leukerds... wat een geweldige tijd hebben jullie.. Ik kan niet wachten dat ik jullie in levende lijven weer zie en echt alle verhalen nog een keer kan horen!! super!
Geniet er nog van xxx J+J+ Ruben x