TimEllenenElin.reismee.nl

Surfcamp El Paradon

Buenos Noches,
Hier weer een berichtje van ons.
We zijn inmiddels weer terug in Antigua bij Heidi en lieve Zoë.
Na Monterrico zijn we aan de 'tocht' begonnen naar El Paradon, waar Rafael het surfcamp heeft. Eerst met een mini bus naar een klein plaatsje verder op, deze rit viel wel mee er kwam alleen een vrouwtje met eend in de bus. Daarna overstappen in een over, over volle bus de mensen hingen met de benen buiten. Deze chauffeur zou ons ook wel efkes naar het surfcamp gaan brengen. Zo gezegd zo gedaan. Eerst had ie wat moeite de juiste richting te vinden. Gelukkig had Heidi opgeschreven waar het was, want het is daar niet bepaald touristisch. Het laatste half uur ging over zandwegen met los lopende zwienen en koeien. Komen we net het eerste huisje tegen in El Paradon of we even bij wilden dokken, want het was toch allemaal iets verder..... Zaten we daar met ons spaans (dat konden we natuurlijk wel verstaan, no comprendo no comprendo) Hahaha. Heeft ie ons toch maar afgezet, bleek het camp 5 minuten verder te zijn, whoehaha....

Het Camp:
Tja wat zullen we ervan zeggen. We moeten natuurlijk wel een beetje reclame maken voor Rafael en Heidi. Het is een hele mooie droge, dorre, zanderige boel. Een niet al te frisse keuken, waarin wel heeeerlijk gekookt wordt, uhum. Heel local, iets van een mais prutje met wat tomaten saus erover en kip met bot en vel en vet eraan, hmmmm. De douche is ook super gaaf. Je loopt over een houten pallet naar binnen, dan ga je op een grote steen staan. De douche is een klein beetje afgetimmerd met bamboe latten waar je doorheen kan kijken en iedereen je ziet douche, iekkkk echt iets vur die preutse El. De wc is echt helemaal prima. 's Avonds kun je genieten van het gezang(ik dacht dat het de plaatselijke karaoke bar was) vanuit de evangelische kerk en als je terug loopt moet je wel op letten dat je niet op de reuze pad trapt. Wij sliepen met zijn drieen in de luxe bungelow op een bamboe bed, heel gaaf!!! Kim had minder geluk zij lag op een pallet met een matras erop. Overdag kun je er surfen of een bootje maken langs de mangroves en dan de schildpadden zoeken, aanrader!!!!
Het dorp is geweldig, zand heel veel zand en armoedig.
Wie wil dit is hun site:

Vanavond hebben Tim en ik 'dienst'. Dat wil zeggen dat wij op Zoë mogen passen. Dan kan Heidi bij slapen voordat wij naar Nederland vertrekken. Rafael is inmiddels alweer naar het camp vertrokken en kan daar bij slapen.
Morgen avond vliegen we naar huis en komen dan zondag avond weer in het koude Nederlandse aan.

Foto's volgen nog we waren ze vergeten op de USB te zetten.

Tot snel
Liefs Tim en Ellen