TimEllenenElin.reismee.nl

Cultuur shock

Een lichtelijke cultuur shock kregen wij vanmorgen toen we aan kwamen in ons resort net buiten Aqaba. Zelfs Elin zei voor de 1e keer dat ze naar een ander vakantiehuisje wilden. Terwijl ze hier 3 zwembaden hebben en een speeltuin en we meteen heel veel kinderen zagen.

Dit heeft dan ook echt niks met Jordanie te maken. Ja, ja, ik weet het, we hebben er zelf voor gekozen, nog een paar dagen lekker luieren op een luxe resort. En dat is het ook. Toen we aan kwamen werden ons de auto sleutels uit de handen genomen. Wij konden gaan zitten en alles werd naar de kamer gesjouwd. Tegen betaling uiteraard, alles tegen betaling hier en super duur. NIks mag meegenomen van buiten af, whaha. Dan hebben ze ene goeie aan mij. Onze koelkast staat al vol hoor :-)

Gisteren hebben we een nachtje in de woestijn geslapen. Wat over heerlijk was. Wat een rust en wat een sterren!! Super mooie jeep tour doorde woestijn met een schitterende bergen. Daarvoor zijn we nog 3 dagen in Petra geweest. Tim is 1 dag alleen gegaan en de dag erop ik. WAUW!!! Wat is dat mooi!!! Het was er super rustig, wat het nog bijzonderder maakte. Normaal komen er zo'n 3000 bezoekers petra in. Maar door de situatie in Syrie is het zo rustig hier, dat er gemiddeld zo'n 600 mensen per dag komen. De meeste groepen vertrekken pas later op de dag. Dus toen wij 's ochtends binnen waren, waren er misschien 20 mensen. En die zie je dus echt niet lopen. Echt heel gaaf. Ook nog een dagje vertoefdin een nationaal park. De wegen overal naar toe zijn heel mooi!!!

Elin doet het nog steeds super goed. Ze heeft het goed naar haar zin. En loopt helemaal weg met de mensen hier. Ze pakt ook echt iedereen in. Overal krijgt ze weer souvenirs toegestopt, koekjes. Net nog een ijsje in de supermarkt. Dat kun je toch niet bedenken in nederland? Ze weet al waar ons favo reastaurant is en loopt er gewoon heen met haar poppenwagentje trekt ze alle aandacht en keuvelt lekker in eht nederlands en de mensen in het arabisch. Ze kent het lied van gebed inmiddels uit haar hoofd.

We gaan nu nog een paar dagen genieten aan de zee en in het resort. Morgen zijn we de shock wel te boven denk ik en gaan we lekker decadent doen....

Liefs Tim Elin en Ellen

a.jeur@home.nl

Geniet er nog van, en het gaat helemaal goed met Eline
En dan genieten de ouders ook.

groetjes

Kim

Gaaf man! Me = jaloers! Geniet er nog van! Xxx

heidi

super!!!!!
hahahah hopelijk komt de cultuurschok ten boven en kunnen jullie lekker genieten van de laatste dagen.
Soms zijn er trouwens duizenden kwallen in de zee........ (op 1 plek).
Mijn duim bleke trouwens niet gebroken en het gaat vrij goed, beterder, kan nog niet alles en het is bont en blauw en beurs, maar ik ga vrijdag weer yogales geven.
geniet en daarna ff afspreken voor te skypen.
xxxxxxx

Michel

Wat hebben jullie een prachtige vakantie, geniet van het superdeluxe resort! Nog lekker dromen over de ervaringen die jullie tijdens de reis meegemaakt hebben. Wat zal Elin genieten van al die verwennerij :-) Groetjes en nog heel veel vakantieplezier!