TimEllenenElin.reismee.nl

Het 'nieuwe' reizen

Waar blijft de tijd toch....

Wat is er toch veel veranderd in die jaren dat ik aan het reizen ben. Waar zijn die gave backbacks toch gebleven? Tegenwoordig vervangen door van die hippe koffers op wieltjes (ze zijn wel verrekte handig hoor, we hebben er zelf ook 1 bij) En waar zijn al die gezellige, overvolle internet cafees gebleven? Waar alle reizigers zo gezellig aan het keuvelen zijn met elkaar. Allemaal vervangen door i pods, i pads, laptops en weet ik veel wat voor moderne dingen allemaal. Overal is tegenwoordig immers wifi. En zelfs mijn zorgvuldig uitgezochten leesboek is niet meer van deze tijd.... wat dacht je van het digitale leesboek (zal ook vast wel een hele gave naam hebben). De lonely planet is tegenwoordig ook verdwenen, zoeken we wel ff op op het net. Het 'nieuwe' backpacken...... Toen ik gister over ons balkon naar beneden keek werd er niet gezellig gekletst en geouwehoerd. Maar iedereen zat met zijn vinger te schuiven over die platte dingen de ze tegenwoordig hebben. Beetje jammer.... waar gaat dat heen??

Gelukkig zijn de mensen van hier nog wel heel gezellig, behulpzaam en vriendelijk. We hebben inmiddels de stad van Madaba verkend en alle touristische attracties aangedaan. De hotsprings bezocht. Heel mooi en wat een geweldige route er naar toe. En wat waren ze echt heeel HOT!!! Wij waren in de veronderstelling dat we er ook wel ff in konden zwemmen. Dus kwamen wij aan met zwembandjes, luchtbedden, drinken, eten, handdoeken, die mensen moeten zich in een deuk hebben gelachen (wij ook). Het water was zooo heet dat je er net je dikke teen in kon houden. Het badje zat vol met touristen, pasten niet eens een luchtbed in, whahaha. Tim heeft wel een poging gedaan om er in te gaan. Vervolgens nog naar Mount Nebo geweest (de plaats waar mozes het beloofde land heeft gezien) Gaan we naar Mabel vraagt Elin. Nee zeg ik, we gaan naar Nee- Bo. Elin: Ja- Bo, ligt helemaal in een scheur. Eenmaal daar vraagt ze, waar is nee-bo nou?

Veder vraagt Elin ook steeds wat die meneer aan het zingen is, als de mensen opgeroepen worden voor een gebed vanuit de moskee. En vervolgens gaat ze erop mee dansen. Alle wc's vindt ze vies. Weg zindelijkheid, welkom terug luier. En de wc's zijn toch zoooo schoon hier!! Zelden op een reis zo'n mooie en schone wc's meegemaakt.

Het is half 10 en Tim en Elin zijn aan het zwemmen nu. Vanmiddag rijden we weer verder richting Dana National Park.... op naar het volgende avontuur.

Liefs Tim. Elin en Ellen

Josien

Ha Tim, Ellen en Elin,
Leuk om te lezen en te zien dat jullie het ook leuk hebben op vakantie! En echt heel grappig al die opmerkingen van Elin!
Geniet er nog maar van met zijn drietjes, dan blijven wij lekker werken....
Groetjes Josien

heidi

haaaaa, super leuk om te zien en te horen, en elin daar op de foto's te zien. Ben heel benieuwd naar de dana verhalen!!!! xxxxx

Rudy

Ik krijg ook zin in vakantie...

kim

Hej schrijfster! Je moet columnist worden! )of hoe je dat ook schrijft :)

Wat ontzettend leuk om dit te lezen! En super geweldig die opmerkingen van ELin! Hahha!Ik zie haar al dansen op de gebeds-oproep!! Haha! Geniet er nog maar lekker van!!

xxx

Joost en Judith

Ha Tim Ellen en Elin,

Leuk om te lezen dat alles goed met jullie gaat en dat jullie het zo naar jullie zin hebben.Die Elin....Grappig hoe dat ze alles ervaart.
Veel plezier nog. groetjes